سُها، مرکز توسعه و توانمندسازی منابع انسانی
وبینار اخلاق حرفهای در سازمان و نحوه اجرای آن
پیاده سازی اصول اخلاقی در سازمان؛ امری ضروری برای هر مدیر!
با این که موضوع اخلاق حرفهای از مسائل مهم بشریست ولی متاسفانه در کشور ما در محیط کار به این مورد توجهی نمیشود.
در جوامع غربی، بین دانشهای مربوط به مدیریت و سازمان، بخشی مشخص و تخصصی به اسم اخلاق حرفهای وجود دارد، اما در کشور ما حتی در سطوح مدیریتی، هنوز به اخلاق حرفه ای توجه چندانی نشده است و برای آموزش در این حوزه نیز برنامه ندارند.
این در حالیست که در کشور ما هم نیاز است تا ویژگیهای اخلاق حرفهای مانند دلبستگی به شغل، حس مشارکت و اعتماد، ایجاد همکاری اثربخش و ارتباط با همکاران و … تعریف و برای رسیدن به آن فرهنگسازی شود.
در حال حاضر اکثر کشورها در جهان صنعتی به این درک رسیدهاند که توجه نکردن به ویژگیهای اخلاقی و کم اهمیت دانستن مسئولیت و تعهدات اجتماعی، باعث زوال و از بین رفتن سازمانها و شرکتها خواهد شد.
حال سوال این است که اخلاق حرفه ای چیست؟
اخلاق کاری یا حرفه ای به مجموعهای از اصول اخلاقی گفته میشود که ما باید در کار خود آن را مانند یک اصل رعایت کنیم.
این مهم همچنین وابسته به کیفیت انجام کار و مسئولیت هایی که به آن مرتبط است دارد.
افرادی که اخلاق کاری قوی دارند برای موقعیت حرفهای خود ارزش بالایی قائل هستند. آن ها اصول اخلاقی را در هر جایگاهی در کار خود جاری میکنند و معتقدند که لازمه رشد و نمو شرکت، داشتن اخلاق حرفه ای است.
سرفصل ها
- تعریف اخلاق و چرایی آن.
- چگونه شروع کنید؟
- چه مواردی برای کارمندان مهم هستند؟
- چه چیزهایی باعث می شود پرسنل متفاوت باشند؟
- نکات کاربردی برای افزایش انگیزه کارکنان در سازمانها.
مخاطبین رویداد
- مدیران و کارفرمایان کسبوکارها
- مدیران منابعانسانی
- فعالین کسبوکار
- علاقه مندان به حوزه منابع انسانی
ثبت نام این رویداد به پایان رسیده است