logo2Soha Logologo2logo2
  • خانه
  • جستجو در آگهی‌های استخدام
  • مجله سُها
    • آموزش رایگان
    • تست‌ شخصیت شناسی رایگان
    • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
    • فرصت های شغلی
ورود به سامانه
✕

مرکز توسعه و توانمندسازی منابع انسانی

وبینار آنالیز شغلی و آموزش تدوین شناسنامه‌های شغلی

آنالیز شغلی، ابزاری است که از طریق آن داده‌ها و اطلاعات لازم برای تهیه و تدوین شرح وظایف مختص هر شغل جمع آوری می‌شود.

آموزش تکنیک‌‎های مختلف برای تدوین شناسنامه شغلی

آنالیز شغلی یکی از اصطلاحات مدیریتی و منابع انسانی است. پیاده سازی صحیح اصول آنالیز شغلی، منجر به رشد و توسعه سازمان، و همچنین توسعه منابع انسانی سازمان خواهد شد. متاسفانه در کشور ما عدم توجه به آنالیز شغلی خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره سازمان‌ها وارد آورده است.

آنالیز شغلی فرآیندی ست که از طریق آن اطلاعات لازم در خصوص وظایف، مسئولیت‌ها، مهارت‌های ضروری، نتایج و محیط کاری ایده‌آل یک شغل خاص جمع آوری می‌شوند. آنالیز شغلی به عنوان مرحله ضروری پیش از تعیین وظایف شغلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پیاده سازی درست و بهینه استراتژی آنالیز شغلی جدای از ایجاد سنگ بنای تعیین و تدوین شرح وظایف برای مشاغل مختلف، در صورت اجرای کارشناسانه می‌تواند فوایدی نظیر تهیه برنامه استخدام نیرو و تدوین استراتژی بهبود عملکرد کارکنان  را برای سازمان ایجاد نماید.

 

در دوره "آنالیز مشاغل و تدوین شناسنامه‌های شغلی" با در نظر گرفتن ساختار سازمانی و استراتژی‌های سازمان و اصول سازماندهی در سازمان‌ها، به بررسی دلایل لزوم تهیه شناسنامه‌های شغلی، کاربردهای آن‌ها، روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و بحث و بررسی کلیه‌ی اجزا شناسنامه شغل، از جمله شرح شغل (اهداف، ابعاد، شاخص‌های کلیدی عملکرد، روابط و ...) و شرایط احراز شغل (شایستگی‌ها: دانش، مهارت و توانایی و …) پرداخته خواهدشد.

علاوه بر این در این دوره تست شخصیتی هالند و تحلیل آن ارائه می‌گردد و چند نمونه شناسنامه شغلی مرحله به مرحله تدوین می گردد.

سرفصل‌های وبینار

-تجزیه و تحلیل شغل یا آنالیز شغلی چیست؟

-رابطه ی بین استراتژی و طراحی سازمان

-زمان مناسب برای تجزیه و تحلیل شغل و تدوین شناسنامه های شغلی

-اصول سازماندهی و انواع سازماندهی

-انواع روش های جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شغل

-تشریح مولفه‌های شرح شغل و شرايط احراز شغل‌‎(شایستگی ها)

-بررسی استفاده از O*NET و تحلیل تست شخصیتی هالند

مخاطبین

-مدیران شرکت‌ها

-صاحبان کسب و کار کوچک و متوسط

-مدیران و کارشناسان منابع انسانی

-سرمایه گذاران

-دانشجویان مدیریت و بازاریابی

-علاقه مندان حوزه‌های کسب کار و منابع انسانی

-هر فردی که به نوعی کسب و کاری را اداره می‌کند و چند نفر برای او کار می‌کنند

-و هر آن‌که علاقمند به توسعه است و " یادگیری" را راه درست توسعه می‌داند

تاریخ برگزاری: شنبه 21 مرداد، دوشنبه 23 مرداد (ساعت 17 الی 20)

مدت وبینار: 6 ساعت آموزش کاربردی

مدرس: دکتر مرجان اعتمادی- مشاور و مدرس در حوزه‌های منابع انسانی و رفتار سازمانی، مدرس اتاق بازرگانی تهران

سوالات متداول

1آیا ویدئو این دوره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار میگیرد؟
بله، این دوره با کیفیت مطلوب ضبط خواهد شد و ویدئو آن تقدیم شرکت کنندگان محترم می‌گردد.
2آیا گواهینامه پایان دوره ارائه می‌شود؟
بله، گواهینامه مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای شرکت کنندگان محترم صادر می‌شود.
3این دوره مناسب چه کسانی است؟
اگر صاحب کسب و کار هستید، این دوره هم برای خودتان و هم برای مدیران مجموعه شما بسیار مناسب است.

این رویداد برگزار شده است

رزرو و دریافت اطلاعات بیشتر: 09130949503 خانم نظرپور

مجله سُها

  • 08/23/2023

    کوچینگ منابع انسانی


    Read more
  • 01/11/2023

    5 مزیت فوق‌العاده‌ نرم افزار مدیریت استخدام


    Read more
  • 01/11/2023

    کار بیشتر در زمان کمتر با سیستم ارزیابی رزومه


    Read more
Share

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

«بهترین راه برای ساختن سازمانی که برازنده آینده باشد، ســاخـتـن سـازمـانـی اســت کـه بـرازنـده انـسـان بـاشـد»

راه های ارتباطی

09130949501

info@soha-hr.ir

اصفهان، خیابان سلمان فارسی، ساختمان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، واحد۴۰۱

لینک‌های مفید

  • فرصت‌های شغلی
  • محصول ATS
  • ATSچیست؟ مزایا و ابزارهای آن
  • قوانین استفاده از خدمات

تمام حقوق برای مرکز توسعه و توانمندسازی منابع انسانی سها محفوظ است
ورود به سامانه